Saturday, January 24, 2015

Be strong.




Assalamu’alaikum…



Sejak dua menjak nie tak tau la kenapa perasan bercelaru. Sedih, gembira, suka  duka semuanya ada. Taktau la. Aku hanya mengharapkan kekuatan dalaman mampu menghapuskan segala kesedihan yang sedang aku alami sekarang nie.

Dok meroyan dekat twitter bukannya apa, just nak lepaskan geram dan tekanan je. Agak2 menyemak dekat TL korang tue, unfollow jela aku. Huhhh. Sorry la. Perempuan emosi tak stabil memang macam tue. Harap faham! Dengan kau yang buat hal dok senyap tak reply chat aku. Aishh makin la bertambah geram aku tahu. Kau tahu apa kan.


Sekali kita dah buat salah, segala macam benda dia ungkit. Segala kebaikan yang diakukan selama ini pon lenyap gitue je. Apalah nasib. Cuba untuk jadi yang terbaik tapi takkan pernah nampak pon. Dia lebih sayangkan yang lain tapi bukan aku! Dah biasa dah hdup macam nie. Dah hampir 20 tahun bernafas.

Apa yang perlu aku buat sekarang ini adalah kuatkan diri dan cuba untuk mematangkan fikiran. Tak perlu nak sentap semua yang berlaku. Wat chill wat lek. Biar keadaan yang menentukan. Kita nie sapa jekan. Sesungguhnya perancangan ALLAH adalah yang terbaik. Hanya menunggu masa. Cuba untuk lari daripada masalah dengan duduk diam2 tanpa berkata. Tapi sampai bila.

Diam lebih baik daripda berkata-kata benda yang boleh menyakitkan hati kita dan mereka yang mendengarnya. Ketika marah atau sedih, cuba untuk mendiamkan diri tanpa berkata-kata. Kalau terikutkan perasaan, kelak kita sendiri yang akan merana. Setiap kata yang keluar ketika marah adalah kata2 daripada hati kita sendiri. Janji yang dibuat ketika gembira adalah sesuatu yang palsu sebenarnya.

Ambil masa untuk tenangkan diri sendiri dan akan kembali normal jika waktu dan ketika mengizinkan. Aku hanya nak korng faham dan cuba bagi aku ruang untuk hapuskan rasa bersalah dalam diri. Percayalah aku mampu bawa diri sendiri, jaga diri leklok, berdikari dan simpan perasaan. Kau tak perlu risau akan diriku ini. Hanya insan biasa yang sering melakukan kesalahan.


Setiap detik setiap saat kalau aku teringatkan benda yang kau cakap, aku akan lari dari semua orang dan menangis. Tapi tangisan yang tak didengari sebab taknak korang tahu yang aku sedang menangis. Aku perlu kuatkan hati. Mencari kekuatan dalam kelemahan diri sendiri.penat dah nak menangis. Aku mintak maaf.semua ini salah aku.
Kadang2 aku keluar lepak pon just nak tenteramkan perasaan. Even keluar bukan untuk sharing perasaan tapi sekurang-kurangnya aku boleh lupakan segalah masalah aku. Melihat kebahagiaan orang lain sudah cukup untuk buat aku gembira.



No comments: