Saturday, December 12, 2015

Sharing..

Hai. Assalamualaikum semua.

hehehe lama tak bersua muka *ekk* kan. Lama sangat dah tinggal dunia blogging nie. Rasa macam nak lupuskan jeeeeee blog nie. Tapi, semua nie kenangan kot nak dihapuskan. oh nooo :(
Oke. Actually I'm further my study in BBA Islamic Finance. Yes Islamic Finance. Dulu kan Diploma in Finance kan. kan kan. *So??*
Takde la. Zaman skang nie kan dunia hujung jari je kan. So mereka wujudkan channel di Telegram dengan tujuan berkongsi maklumat or kata-kata semangat untuk kita yang meng'join' channel diorg tue kan. huuuhu. Nie nak kongsi sikit apa yang diorang kongsikan. Semoga bermanfaat :)

GulaManiss, [15.11.15 11:23]
[Forwarded from Usrah Mahabbah 🌸]
Maaf c a k a p •
Belum kahwin, tapi posing selfie macam dah halal, nak kiss kiss bagai . Si laki tak hormat si perempuan, si perempuan merasa si lelaki tu laki yg sweet.

Padahal jika nak tengok calon suami kita hormat ke tak hormat kita, kita kena tengok dia hormat tuhan ke tak?
Yang si lelaki nak tengok perempuan tu hormat hang ke tak masa berumah tangga nanti, hang tengok dia hormat tuhan ke tak lani?

Hai perempuan sedarlah sikit laki tu tak hormat kamu pun. Sekali orang tua kamu dia tak hormat pun.

Sweet sweet , sentuh sentuh bagai,sekali tak ada jodoh, baru nak up status nak cari laki soleh yg boleh membimbing belimbing saya ? Kena kat hang, seronok bagai dah dengan laki lepas, mai nak bersuami nak pilih hat soleh.... yang laki pun sama, main perempuan banyak dah, mai nak kawin nak cari hat suci ? (Aiii aku lempang jugak 2 2 ekor nanti.)

Oii kalau nak hat soleh solehah sila lah hormati Tuhan dan diri kamu sendiri dulu, baru Allah hadirkan yang soleh.

Yang mak bapak tak hormat tuhan, biar anak bersosial tak tutup aurat, dah jadi secondhand dah tak tau cerita, pastu mai tang hantaran, 7k 14k 25k ke atas ada pulak pempuan yg demand bakal suami kaya sebab nak hidup senang lenang, wahh dah bersenang2 jadi secondhand dah lagi nak demand.
Allah berfirman:
”Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rizki yang mulia (surga).”(QS.An -Nuur:26).

UstaZ ada ja kawan saya tu dulu jahat, tapi dia dapat pempuan baik.
Ustaz jawab : Mana kamu tahu dia perempuan yang baik ? Sebab dia pakai tudung labuh ? Pasal pakai niqab ? Kamu duk dalam rumah tangga dia ? Kamu tahu dia derhaka ke tak dengan suami dia ? Kamu kenal sungguh dengan bini dia ? Bape jam dah kamu pernah duduk dalam rumah depa , dalam bilik depa ?

Allah maha adil.
Kalau sungguh nak yg terbaik, harus bersuci dengan baik maka yg terbaik yg Allah simpan akan di berikan pada kita. Allah tak akan sesekali aniaya hamba, macam kamu buat naya kat orang lain.



●B e r t a u b a t●m u h a s a b a h diri● Sedaq d i r i●

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Telegram:

https://telegram.me/usrahmahabbah
(Buka link 👆 dan klik join)
Nak kongsi sikit channel yang korang boleh join. Kot2 korang nak muhasabah diri ke, nak cari semangat untuk berubah ke apa ke kan.


--- https://telegram.me/gulamaniss
--- https://telegram.me/titiandakwah
--- https://telegram.me/aimaanbanna
--- https://telegram.me/tarbiahsentap
--- https://telegram.me/DiaryMujahidah
--- https://telegram.me/akuinginberubah
--- https://telegram.me/hijrahSeorang_gadis
--- https://telegram.me/DAKWAHUNLIMITED










No comments: