Thursday, December 17, 2015

Kau rasa semua benda tak betul??

"kalau la aku ni .."
"kalau dia tak .."
"arhh! nyesal aku, kalau la.."
kalau kalau kalau .

beb ,
Elakkan cakap 'kalau' .
benda dah jadi .
benda dah lepas .
lagipun kau tak boleh pun nak undur masa walaupun 360 darjah pusingan skalipun .

kau tahu ?
tu semua atas Qada' dan Qadar Allah .
ketentuan Dia .
sesuatu perkara tu takkan terjadii kalau Dia tak izinkan.

kalau kita asyik merungut , mengeluh , kalau la aku la kalau apa laa .. seolah olah kita ni tak beriman dengan Qada' dn Qadar Allah . yela . kau macam takboleh terima apa yang dah jadi padahal tu atas kehendak Dia .

heii .
kau aku kita siapa ?
siapa kita nak melawan kuasa Dia .
siapa kita nak melawan kehendak Dia .

sedar sikit OK !

"KITA HANYALAH HAMBA"

credit to: telegram.me/tunangencikmaut

No comments: