Sunday, December 13, 2015

*Luahan seorang lelaki*

Assalamu'alaikum semua.
Saya hanya manusia biasa dan sentiasa melakukan kesilapan. Di sini, saya ingin berkongsi coretan yang dikongsikan di channel telegram https://telegram.me/DiaryMujahidah .. Semoga bermanfaat buat diri saya sendiri dan juga untuk semua.

, *Luahan seorang lelaki*

Assalamualaikum. Hmm aku tulis ni sbb ksabaran aku dh tahap maxi dh ni. Aasif ah kpada muslimah skalian ..
Letih nk tegur cara lembut. Mohon baca smpai habis.
Ni aku nak tanya, untuk apa sbenarnya korang upload gambar selfie korang lat fb,insta ni?
Korang tahu tak kitorang sbg lelaki ni letih nk jaga pandangan?
Korang tahu tak sbb gambar korangla ssetengah dpd kami dapat dosa ?
Dan korang berdosa dua kali ganda sb pnyebab kami dapat dosa? Kadang2 aku memyampah gila bila scroll jumpa gamba selfie, lagi2 yg full satu muka.
Korang tau tak mata lelaki ni tak pandang muka korang je. Kitorang perhati dr setiap sudut. Ei kitorang tak paham la dgn korang ni.
Best ke jd pemuas nafsu mata laki? Aku kesian kt bakal zauj kau nnti, dpat isteri yg tlah ditatap beratus laki.
Aku pun taknak zaujah yg suka tayang diri.
Basi. Low class.
Korang marah kitorang tak jaga pndangan? Yg korang biarkan gmbar korang utk dipandang ni apa kes? Takkan aku stiap kali nk scroll kna tutup mata?  Kalau niat korang upload sb nak tarik prhatian lelaki. Aasif aku cakap, prmpuan mcam tulah prmpuan yg murah.
Buat apa nak jual maruah diri?
Nk dipandang cantik oleh kitorang ? Dipuji?
Ei maafla, jauh dlm hati, prmpuan mcam ni tak layak dbuat isteri,
hnya jd santapan mata lelaki. Low class.
Satu lagi prempuan yg selfie pakai purdah n upload kat fb ni, korang ni berfikir ke tak sbenarnya? Ya Allah aku tak paham gila dgn prmpuan macam tu.
Apa niat korang? Bkan ke korang pakai purdah nk lindung diri dr dipandang lelaki?
Tp knapa prgi upload kat fb?
Yg bleh dipandang beratus lelaki?
Niat korang ni apa? Nak tunjuk korang ni berpurdah?
Nak tarik perhatian lelaki brserban berkopiah mcam aku ni?
Ei meluat aku. kalau tu la niat sbenar korang ..Allahuakbar, berdosa besar.
Hukum tarik perhatian lelaki ni berdosa wahai muslimah sklian.
Ada yg kt luar bukan brpurdah pun, dalam fb sngaja snap pkai purdah. Saja nk mnunjuk. Tolongla paling utama niatlah krana Allah. Kadang2 aku pn gagal nk jaga pndangan trhadap prmpuan pakai purdah niqab bagai.
Tngok mata,warna kulit. Nak ke bhagian tu dijelajah mata lelaki? Murahan.
Seksa kitorang je. Tolongla ,korang pakai sb nak lindung diri drpd dipandang, bukan lindung diri dlm gambar lepas tu tayang kt laman sosial. Muslimah berpurdah pd zaman nabi jmpa lelaki sikit terus ubah jalan. Malu nk brtembung. Nk jaga diri dr dpandang walhal mreka sdah brpurdah. Sama ngan wanita kat tareem,yaman.
Tp zaman skarang. Hm aku tak tahula. Bagai langit dgn bumi.
Letih aku nk komen. Tolongla delete smua gambar selfie tak kirala pakai purdah ke tak, demi kebaikan korang jgak.
Tolong. Aku wakil pihak lelaki mrayu bantu kami nk jaga pandangan. Klaulah aku ada kuasa bleh dlete gambar orang, smua gambar prmpuan aku delete. Ok aku tinggalkan korang dgn kata kata habib umar
- " wanita yg mengupload gambar kat laman sosial ibarat menjual diri sendiri"
bleh paham kan? Sbb korang rela ditatap ramai ajnabi dlam laman sosial. Tlong eh. Jaga maruah. Jangan jd prempuan low class. Maaf kalau terasa. Tp memang sengaja pun. Wallahua'lam.
Aku harap semua pompuan dapat baca. Sebarlah.
* ikhlas dr hamba Allah

#deep
#Tarbiah_diri
# Cinta Allah Syg Rasul
# Islam itu indah
#sekadar perkongsian
Deep btul luahan lelaki ni 😔😔😣😣

Deep.

No comments: